Bloggen til Strategy HouseVi publiserer våre analyser om dagligvarebransjen i inn- og utland nedenfor. Nytt innhold legges ut ca hver 6. uke.
For å motta varsel når vi publiserer nye analyser, kan du fylle ut skjemaet til høyre. |
|
Om bloggenHer publiserer vi våre analyser om dagligvarebransjen i inn- og utland. Om du vil abonnere på våre innlegg, kan du gjøre det via denne lenken. Da får du e-post hver gang vi publiserer noe nytt. Arkiv
December 2020
Kategorier |
Back to Blog
For alle som liker å ha en plan – så fremstår glasskula for 2021 grumsete og uklar. Vi vet ikke når koronaviruset slipper taket i samfunnet. Og vi vet absolutt ikke hvordan forbruker vil agere eller hvordan myndighetene vil slippe opp restriksjoner på adferd og reising.
Det er essensielt å planlegge før pandemien faktisk er over
Styringen i 2021 må orienteres mot tiltak og hurtig implementering. Se mer fremover – ikke stole på historikken. Vinnerne viser evne til evne til løpende tilpasning hvor en leser endringer i markedet og justerer verdikjeden kjapt i forhold til dette. Den vil dreie seg mer om bruk av riktige måltall og tett oppfølging av disse enn tradisjonell budsjettstyring. Planer som tar høyde for ulik utvikling, sikrer funksjonelle prosesser og styringsverktøy vil gjøre det langt enklere for hele organisasjonen å dra i riktig retning, selv i en uklar, omskiftende periode. Styringsverktøyet som vi besitter i Strategy House er meget velegnet for ledelse av denne type endring. Vi arbeider gjennom tett involvering av bedriftens sentrale medarbeidere, hvilket er avgjørende for gjennomføring av nødvendige endringer. Vi implementerer rett datafangst og bruk av de nøkkeltall som er viktigst for løpende å forstå virksomheten. Svært mange bedrifter er ikke dyktige nok til anvendelse av dataen de har tilgjengelig. Mange har for svak forståelse av hvilke data som er kritisk, formidler dem ikke tydelig nok og bruker dem ikke bevisst nok i ledelse og prioritering. Ofte vet en ikke hva en egentlig vet….. 2021 blir uoversiktlig. De dyktige aktørene er på hugget og reagerer hurtig på endringene. 2021 er også et mulighetenes år som kan brukes til å styrke bedriftens reaksjonsevne på endring. Om du er nysgjerrig tar vi gjerne en samtale.
1 Comment
read more
|