Bloggen til Strategy HouseVi publiserer våre analyser om dagligvarebransjen i inn- og utland nedenfor. Nytt innhold legges ut ca hver 6. uke.
For å motta varsel når vi publiserer nye analyser, kan du fylle ut skjemaet til høyre. |
|
Om bloggenHer publiserer vi våre analyser om dagligvarebransjen i inn- og utland. Om du vil abonnere på våre innlegg, kan du gjøre det via denne lenken. Da får du e-post hver gang vi publiserer noe nytt. Arkiv
December 2020
Kategorier |
Back to Blog
Nettbasert salg er en Coronavinner. En av de store usikkerhetene inn i 2021 er i hvor stor grad forbrukers varige handlemønster er endret. ![]() I tradisjonell retail er kampen om hylleplass og forbrukers oppmerksomhet inne i butikkarenaen et gjennomanalysert tema. Etter hvert som mer handel er flyttet til nettet er vi overrasket over at ikke aktørene har gjort mer for å tilpasse arbeidsformer i kommunikasjon, salg og innovasjon til nettbasert salg som en unik arena. Noen aktører er ekstremt dyktige i håndtering av nettbasert salg. Men det gjelder først og fremst aktører som har oppstått på nett. Aktører som konverterer til nettet har i mindre grad hatt tilstrekkelig fokus på at dette er en svært annerledes arena.
Altfor mange har vært opptatt av å bygge sin egen nettkanal. Sjeldent møter vi aktører som er opptatt av å bli knallgode på salg gjennom etablerte eksterne netthandelskanaler. Her er det etablert trafikk, og sannsynligheten for å nå frem til forbruker vil ofte være vesentlig bedre enn om bedriften selv etablerer en butikk. En aktør som bevisst legger opp til å være trafikkbygger gjennom eksterne etablerte nettkanaler kan fort bli en vinner. Godt salg på nett innebærer effektiv utnyttelse av nettarenaens mange fordeler.
Strategy House har bred erfaring med nettbaserte salgsformer både gjennom egen satsing og som rådgiver. Vi tar gjerne en nærmere samtale rundt hvordan du kan gjøre nettet til en mer effektiv salgsarena.
1 Comment
read more
|