Dagligvarebransjen påvirkes av den digitale revolusjonen, bare de naive tror at alt kommer til å «stort sett fungere som i dag». Innen teknologiutvikling finnes det et ordtak som heter Amaras Lov: “Vi har en tendens til å overvurdere effekten av teknologi på kort sikt og undervurderer effekten på lang sikt.”
Utfordringene kan være alt fra omfattende endringer i hvordan vi bygger verdikjeden frem til forbruker til mer gradvise justeringer knyttet til arbeidsformer mht produktlanseringer, forbrukerkommunikasjon, automatisering og logistikk. Over alt er det mulig å jobbe mer effektivt og digitalt. |
Gode utviklingsprosesser krever en ryddig økonomistyring, god systematikk for utprøving og løpende organisasjonsutvikling. Gjøres dette i samhandling, vil man fort se at de er ulike sider av samme sak. Strategy House AS kan hjelpe dere med systematiseringen, prosess- og prosjektledelse og som rådgivere. Vi har spesialisert oss på mellomstore forbrukervareaktører. Vi har tre utgangspunkt for vårt arbeid:
Faglig introduksjonVi har laget tema-rapporter om henholdsvis den digitale utviklingen og moderne økonomistyring. Disse er egnet for presentasjon på webinar eller i et ledermøte. Dette tilbyr vi ”free of charge” som en introduksjon til oss og våre arbeidsformer.
|
ØkonomistyringKartlegge dagens bruk av økonomidata hos nøkkelpersoner. Tilpasse rapporter og arbeidsformer for mest mulig lønnsom bruk. Mer målrettet økonomistyring er en god inngang til å styre andre typer av endringsprosesser. Mange bedrifter har mye å vinne på bedre bruk av økonomidata.
|
DigitaliseringBeskrive muligheter i salg, markedsføring, produksjon, logistikk og innkjøp. Se hva andre gjør smartere enn oss og hvor det er endringsmuligheter. Bygge idebank. Velge ut tiltak som gir god effekt og er enkle i gjennomføring.
|