• Hjem
  • Blogg
  • Om Strategy House
    • Strategi- og forretningsutvikling
    • Forbrukerstyrt topplinjevekst
    • Digitalisert marginbedring
  • Matsvinn
  • Fremtidens handel
  • 100dagersplan
  • Økonomistyring
  • Strategiplan
  • Hjem
  • Blogg
  • Om Strategy House
    • Strategi- og forretningsutvikling
    • Forbrukerstyrt topplinjevekst
    • Digitalisert marginbedring
  • Matsvinn
  • Fremtidens handel
  • 100dagersplan
  • Økonomistyring
  • Strategiplan
Strategy House
  • Hjem
  • Blogg
  • Om Strategy House
    • Strategi- og forretningsutvikling
    • Forbrukerstyrt topplinjevekst
    • Digitalisert marginbedring
  • Matsvinn
  • Fremtidens handel
  • 100dagersplan
  • Økonomistyring
  • Strategiplan

SH Måling

Bilde
Strategy House har flere pågående prosjekter knyttet til rapportering og måling. Det er vår klare oppfatning at de fleste bedrifter har mye å vinne på å måle de riktige tingene mer effektivt. Uten kvantifiserbar, bevisst og god måling, er det ikke mulig å følge opp resultatoppnåelse, eller kjapt å gjøre de riktige justeringene for å sikre at selskapets forretningsplaner fører til økt verdi. 
​Men det er ikke nok å måle – man må også forstå hvordan bedriften bruker målinger til kjapt å gjennomføre forbedringer og endringstiltak. Husk at om du måler en uke etter hendelsen har de ansvarlige glemt hva som skjedde, og læringen forsvinner i en "grøt" av unnskyldninger.........
​Vi har mange eksempler på hvordan god måling – inklusive kjapp operasjonell anvendelse av resultater – skaper beste praksis spesielt i forbrukermarkeder.
Rent pedagogisk har vi brutt vår målemetodikk ned i fire komponenter - Watch, Nøkkeltall, Tiltaksmåling og Prosjektmåling. Vi anbefaler at dette knyttes sammen med tradisjonell økonomisk måling og rapportering slik at bedriften får mest mulig parallell og helhetlig oppfølging på drift og utvikling.  
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

SH Watch

Systematisk overvåkning av kunder, konkurrenter, eventuelt også leverandører og teknologi. De stadig hurtigere endringene gjør en aktiv og god Watch! - funksjon til et viktig tiltak for strategisk overvåkning. Elementene som skal overvåkes defineres som et resultat av strategien. Innsamling og rapportering digitaliseres i størst mulig grad.
  • Jevnlig rapportering av endringer gjør at organisasjonens reaksjonsevne øker betraktelig -> gir en konkurransefordel
  • Inkluderes i bedriftens operative rapporter
Les mer

SH Nøkkeltall

  • KPIer på virksomhetskritiske nøkkeltall på bedriftens målbare nivåer - både marked og produktivitet - og rett inn til den operativt ansvarlige og vedkommendes leder.
  • Leveres kjapt – avvik fra forventet resultat er grunnlag for tiltak.
  • Ikke måle for å måle – relevans og anvendbarhet mht forbedring helt kritisk.
En observasjon er at bedrifter etterhvert er flinke til å samle inn nøkkeltall - og dessverre mindre dyktige på å anvende dem for å forbedre virksomheten.

SH Tiltaksmåling

  • Rapportmal for tiltakene gitt av bedriftens forretningsplan – tall eller kvalitativ bedømmelse
  • Viktig å følge måloppnåelsen; om mål ikke nås er det viktig å forstå hvorfor og foreslå korrigerende tiltak
  • ​All rapportering tilpasset bedriftens øvrige systemer
​Strategy House kan hjelpe din bedrift med planlegging, gjennomføring og oppfølgning av selskapsstrategien! 
Ta kontakt med oss for et uforpliktende og gratis møte, så kan vi diskutere nærmere behovene til ditt selskap. Bruk kontaktskjemaet nedenfor, eller ta kontakt med Bernhard Mellbye på telefon (+47 95 77 77 73) eller e-post
    E-postadressen din benyttes bare til å følge opp denne henvendelsen. Den videreformidles ikke til andre, og vi vil ikke benytte det i andre anledninger, med mindre du har godkjent det.
Send inn

    Send oss en melding om du lurer på noe

Send e-post

Ring oss på +47 95 77 77 73

Besøksadresse: Lysaker torg 6

​Strategy House AS
Postboks 181, 1325 Lysaker