Fra Grandis til Amazon

Hva kan vi lære av de virkelig store suksesshistoriene i norsk Matvareindustri? Og hva kan vi lære av flopper og fiaskoer?

Gjennom 35 år har vi sett hva som har fungert i Matvarebransjen. Vi tar frem noen eksempler, og viser hvordan erfaringene herfra konkret kan utnyttes til å bygge kategorier – også i dag. Med Grandis som case konkretiseres og eksemplifiseres 7 kritiske faktorer for vellykket kategoribygging og organisk vekst.

Presentasjonen gir illustrasjoner på hvordan andre vekstvinnere har utnyttet de samme faktorene, samt hvordan produkter med store potensial også har mislykkes fordi disse faktorene IKKE er utnyttet.

Presentasjonen tar for seg en del paradokser i verdikjeden, og utfordrer arbeidsformer som både fordyrer verdikjeden og svekker forbrukervalgene. Vi får frem eksempler på hvordan økt samhandling fortsatt har store potensial i næringen. Samt noen andre konkrete illustrasjoner – både på hvordan topplinja kan økes og kostnader reduseres.

Avslutningsvis trekker vi frem spøkelset for all norsk konsumentrettet varehandel. Amazon! Uavhengig av om de kommer med en egen satsing i Norge blir du bare mer lønnsom og strategisk skjerpet av å gjøre som speideren – være beredt!

Presentasjonen kan utvikles og utbygges i utallige retninger; her er mange flere illustrerende og gode eksempler enn hva som er mulig å komme inn på i et enkelt manus. Det kan gjennomgås i en foredragsform – men egner seg bedre i en samtaleprosess hvor det blir tid til diskusjon og refleksjoner rundt hva dette betyr for den enkelte bedrift/avdeling.

Meld deg på nyhetsbrevet!

bm@strategy-house.no
KONTAKT OSS

Kontakt

+47 957 77 773
Tusen takk! Du er nå påmeldt nyhetsbrevet.
Oisann! Her gikk noe galt. Vennligst refresh siden og prøv igjen.

Strategy House AS

Copyright © Strategy House AS

Org nr: 984 90 9047