Kunstig Intelligens; Spøkelse eller Verdiskaper i matvarebransjen

Arbeidet med utvikling av kunstig intelligens kan spores 70 år tilbake. Deretter har det – som i mange andre komplekse områder – vært en sprangvis utvikling preget av perioder med kraftige endringer, og andre med stor grad av stillstand.

Kunstig Intelligens antas i løpet av de neste 10 årene å påvirke Matvarebransjen på en fundamental måte. Vi har et ekstremt høyt antall små transaksjoner og hendelser, som gjør den godt egnet for databaserte beslutningssystemer. Her er store muligheter knyttet til så vel topplinjevekst som reduksjon i kostnader.

Klok, innovativ og praktisk bruk av KI vil være avgjørende for konkurransekraften. Vi kan se for oss omstillinger minst på linje med de som skjedde gjennom konsentrasjonen på handelsleddene på 80- og 90-tallet.

Bernhard Mellbye satt i ledelsen for Orkla sin Matvaredivisjon gjennom 10 år. Han har senere arbeidet som strategisk rådgiver for store og mellomstore aktører i så vel matvareindustri som sjømatindustri og varehandel. Han har også vært gründer og hovedaksjonær i en av de første nettbaserte satsingene på mat i Norge – Matbazaren.no.

Foredraget tar et praktisk og konkret utgangpunkt i bransjens drivere og strukturer – det er ikke et teknologijippo! Vi ser på hvordan KI styrker forbrukerforståelse, salg, prisstrategier, kontroll med verdikjeden, og ikke minst organisatorisk kompetanse og beslutningsmetodikk. Vi ser helt konkret på anvendelsesområder som aktører har tatt i bruk.

Riset bak speilet er at noen der ute gjør disse tilpasningene, og uansett blir du bare mer lønnsom og strategisk skjerpet av å gjøre som speideren – være beredt!

Meld deg på nyhetsbrevet!

bm@strategy-house.no
KONTAKT OSS

Kontakt

+47 957 77 773
Tusen takk! Du er nå påmeldt nyhetsbrevet.
Oisann! Her gikk noe galt. Vennligst refresh siden og prøv igjen.

Strategy House AS

Copyright © Strategy House AS

Org nr: 984 90 9047